Title (deu): Human Resource Management in Medienunternehmen

Author: Libowitzky, K. (Karin)

Description (deu): St. Pölten, MBA Media Management, Masterthesis, 2008

Description (deu): Wirtschaftszweige mit hohem Innovations- und Expansionspotential wie vor allem auch der Bereich die Medienbranche stehen in Deutschland aktuell vor einer großen personellen Herausforderung: Rasante Expansion in einem extrem dynamischen und volatilen Markt, Veränderungen der Rahmenbedingungen in der Wirtschaft allgemein wie auch in der Medienwirtschaft im Speziellen – wie beispielsweise Prozess- und Kundenorientierung, lernende Organisation und lebenslanges Lernen als neue Leitbilder der Unternehmensorganisation – führen zu einem wachsenden Bedarf an Fachkräften in einem Bereich, für den es derzeit keine die Praxis zufriedenstellenden externen Ausbildungsmöglichkeiten gibt. Die Medienbranche zeichnet sich daher aufgrund Ihrer bewegten Entwicklung durch rasche und hohe Differenzierung in den Bereichen Qualifikation und Qualifizierung und vor allem auch durch die gestiegene Anforderung an große Flexibilität im Bereich des Humankapitals und des Human Resource Managements aus.

Description (eng): Industries characterized by a high potential for innovations and expansion such as the media branche in Germany are currently confronted with a great challenge pertaining their human resource management: The expansion at an astonishing pace within an extremely dynamic and volatile market segment and changed economic parameters in general and specifically concerning the media business have led to an increased need of skilled personnel in an area, for which the current professional education does not offer external training alternatives that content and satisfy media organisations and companies. The media industry distinguishes itself from other industry via its fast paced development that led to high standards and requirements of differentiation pertaining professional and occupational qualification. Furthermore personal management in the media industry requires maximum flexibility within the area of human capital and human resource management.

Object languages: German

Date: 2008

Rights: © All rights reserved

Classification: Medienwirtschaft ; Humanvermögen ; Sektoraler Strukturwandel

Permanent Identifier